تعرفه برق و گاز در ایتالیا بطور كم سابقه ای افزایش یافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، خانواده های ایتالیایی كه از سویی در حال دست و پنجه نرم كردن با بحران اقتصادی بوده و از سوی دیگر با برنامه ریاضتی دولت این كشور رو به رو هستند، هم اكنون مجبور به پذیرفتن افزایش تعرفه برق و گاز نیز شده اند.

شركت های برق و گاز ایتالیا روز شنبه اعلام كردند كه از روز اول آوریل - 13 فروردین- تعرفه برق و گاز با نرخ جدید محاسبه و بطور متوسط هر خانواده متحمل بیش از 50 یورو افزایش در سال می شود.

شركت های ایتالیایی دلیل افزایش تعرفه برق و گاز را ناشی از گرانی قیمت بین المللی نفت خواندند و اعلام كردند: قیمت برق در محاسبات جدید بطور متوسط 18 سنت یورو در هر كیلو وات خواهد بود.

به عبارتی هزینه سالانه برق یك خانواده كه حدود 500 یورو است متشكل از 294 یورو برابر با حدود 60 درصد تعرفه برای تهیه انرژی و فروش ان و 69 یورو معادل 14 درصد برای خدمات خرده فروشی ،67 یورو معادل 13.5 درصد برای مالیات و 64 یورو معادل 13 درصد تعرفه برای سایر هزینه های قانونی است.

تعرفه گاز نیز بطور متوسط 88 سنت یورو برای هر متر مكعب خواهد بود كه 1.5 سنت افزایش پیدا می كند. به عبارتی هر خانواده كه بطور متوسط سالانه 1231 یورو مصرف گاز دارد، 500 یورو معادل 40 درصد را برای مواد اولیه، 423 یورو معادل 34 درصد تعرفه را برای مالیات های كلی ، 62 یورو معادل 5 درصد را برای حمل گاز و 147 یورو معادل 12 درصد تعرفه را برای توزیع و 99 یورو معادل 8 درصد را برای خرده فروشی هزینه می كند.

این در حالی است كه قیمت روز افزون و بی وقفه بنزین در ایتالیا كه در سال جدید میلادی شتاب گرفته است، روز جمعه گذشته در این كشور بحران زده از مرز لیتری دو یورو نیز گذشت.

با این افزایش قیمت بنزین ، برخی از جایگاه های فروش سوخت در شرق ایتالیا، بنزین را لیتری 2 یورو و یك سنت عرضه كردند.

متوسط قیمت بنزین در ایتالیا لیتری یك یورو 86 سنت و متوسط قیمت گازوئیل لیتری یك یورو 77 سنت است.

افزایش قیمت سوخت در ایتالیا باعث شده است تا مردم این كشور همواره كمتر از وسایل خصوصی استفاده كنند و بیشتر از اتوبوس و مترو رو استفاده كنند.

افزایش فراورده های نفتی در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این كشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از امریكا برای تحریم نفت ایران، افزایش قیمت فراورده های نفتی به ویژه بنزین شكلی روز افزون به خود گرفت .

قیمت بنزین در ایتالیا در چند ماه اخیر حدود 50 سنت یورو در هر لیتر افزایش یافته است و سازمان نظارت بر قیمت سوخت این كشور، پیشتر با تاكید بر اینكه افزایش قیمت فراورده های نفتی ادامه خواهد یافت، اعلام كرد كه قیمت بنزین و گازوئیل همچنان افزایش می یابد.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: